lauantai 19. toukokuuta 2012

Tavoitteena kirja

(c) Rinkeli


Lopetin blogiin kirjoittamisen (kyllä, vain 8 kirjoituksen jälkeen... joista julkaisin vain 6) mutta saatan palata takaisin. En ehkä vielä nyt, mutta joskus. Haluan että tämä odottaa minua täällä, ja voin aina kirjoittaa kun siltä tuntuu. Nyt minulla oli sellainen tunne :D

Pakko päästä kertomaan : aion kirjoittaa kirjan! Minullaoli kirjaprojekti jo aikaisemmin, muttaaloitin sen niin monta kertaa alusta, että kyllästyin. Nyt on tulossa jotain uutta. Olen vasta viidennellä sivulla, mutta uskon että tästä voisi tulla jotain. Pitää vain muistaa kirjoittaa kesäloman jokaisena päivänä.

Olen kuitenkin kohtalaisen laiska ihminen, enkä oikein luota ettenkö lipsuisi aikataulussa. Niinpä olen sopinut itseni kanssa, että valmista on ennen kuin olen täysi-ikäinen. Siihen on vielä kaksi vuotta, joten uskon että ehdin. (ellen ala inhota kirjanalkua niin kovasti, että hyllytän sen).

Vastoinkäymisiä on tullut jo nyt: päähenkilön nimi ei ollutkaan niin uniikki kun toivoin. Kun luin erästä kirjaa, sama nimi oli heti sivuhenkilöllä. Minua aina inhottaa käyttää nimeä, josta minulle tulee jotain mieleen, mutta päätin kuitenkin pitää nimen. Parempaakaan ei löytynyt. Nyt pitäisi saada vain löytää itselle sopiva kirjoitustyyli. Kun luin omaa tekstiäni,se tuntui jotenkin kohmealta, ei lainkaan luontevalta.

Yritän kuitenkin nyt vain kirjoittaa tekstin ja sitten vasta viimeiseksi ruveta miettimään kieltä paremmin. Sitten voin muokata sitä, ja ainakin yrittää saada siirrettyä tarinan omasta päästäni myös muihin ihmisiin. Tietenkin ymmärrän, että kirjaa tuskin koskaan julkaistaan, ellen maksa siitä itse.

Niin hyvä minä tuskin olen, ainakaan vielä. Silti tahdon kirjoittaa juuri nyt, ennen kuin lukio muuttaa kirjoitustyyliäni mitenkään. Kaikki kirjailijat ovat nykyään niin oppineita, ja siksi kai niin hyviä. Haluan kuitenkin, että voin joskus nähdä miten kirjoitin ennen.



T: Niina Rigel


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti