perjantai 20. heinäkuuta 2012

Piristystä musan avulla


Kivalle päivälle jotenkin ei niin ihana loppu... Mun ongelmista en aio kuitenkaan selittää,vaan siis piristävää musaa kehiin. En muutenkaan jaksaisi kirjoittaa mitään ihmeitä, että hyvä näin.





torstai 19. heinäkuuta 2012

Panic! At The Disco :)

Kuuntelen täällä tat-da-da-daa: Panic! At The Discoa :D Ei varmaankaan mitään järkeä kirjottaa tähän aikaan blogikirjoitusta, kun kukaan ei kuitenkaan lue. Mutta ajattelin tämän musiikin olevan niin tärkeää, että pitää. Tänään muuten ollut mahtava päivä, tosin myös laiska päivä kirjoitusmielessä. Mutta aion vielä puristaa itestäni ainakin sivullisen tekstiä, etten ihan lipsu aikataulusta.





tiistai 17. heinäkuuta 2012

Uunijäätelöä ja sähläystä

Kuten kuvasta näkyy jos tarkkaan katsoo, jäätelö suli ja valui. Yritin kyllä marengilla muurata koko kakun, mutta sulaminen kai johtui eniten siitä, että jäätelöä oli niin ohuet kerrokset. Kun tuo oli kuitenkin aika iso kakku, ja nuukana en halunnut pistää enempää kuin sen puoli litraa jädeä.

Sen takia se sitten oli hyvin makeaa, mutta kun otti tarpeeksi raikkaita ja tuoreita mansikkoja niin kyllä se sitten maistui. Ja kun jäätelöstä ei oikeastaan ollut tietoakaan, se pysyi semmoisena seuraavaankin päivään (jääkaapissa siis) .

Olen sählännyt vähän muutenkin kuin tuon "uunijäätelön" kanssa. Niinkuin joku saattaa ehkä huomata, hienosäädin vähän tuota nimeäni. Jos kukaan ei muista alkuperäistä, niin en kerrokkaan ;). Sen takia kuitenkin sähläsin jotain outoa bligilistalla... Koska osoitekin muuttui niin piti lisätä blogi uutena blogilistalle, ja siinä tapahtui jotain vikaa. Lisäsin sen vahingossa kahdesti, enkä silti saanut kirjoitettua siihen mitään. Katsotaan mitä siitä seuraa, jos mitään.

Blogeista  vielä senverran, että rekisteröidyin aamulehdenblogeihin :3 . En ole vielä kirjoittanut mitään, mutta olen innokkaasti ollut tänäänkin kommentoimassa. Tulkaa ihmeessä moikkaamaan minua sinnekin, olen siis siellä myös Nina Rigel.

keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Flowers 2

Tässä taas vähän kukkia :) . Aina kun ulkona näkee jotain kukkia niin on vain pakko ottaa kuva, ja kyllä mun mielestä on myös kannattanut. Onhan ne kauniita, ja kuvia voi katsoa talvellakin. Seuraavaksi voisin pistää vaikka kukkia mitä lomilla olen kuvannut, mutta kyllä Suomessakin on kasvaa kaikkea kaunista, kuten nämä. 

Muistakaa kuitenkin taas, että ei saa kopioida ilman lupaa / don't copy without my permission!













Nähden tähtiä



Googletin tässä juuri Rigelin, ja ihmettelen kovasti etten ole tehnyt sitä aikaisemmin. Tietysti olen tuosta meidän taivaan seitsemänneksi kirkkaimmasta tähdestä ennenkin etsinyt tietoa. Nyt kuitenkin vasta ymmärsin etten todellakaan ole ainoa joka on ottanut nimensä siltä tähdeltä :D. 


Nimi löytyy joltain ilmeisesti ainakin hopeanuoleen liittyvältä koirahahmolta, hotellilta ja joltain yhtiöltä joka tekee kai jotain laitteita (en ihan tajunnut mitä). En nyt kuitenkaan aio ruveta mitään nimiä vaihtamaan. Onhan se kivaa kun on oikein tähtien sukua...
Kuvassa on tähtiä, uskokaa tai älkää :D
Ehkä paras yö ikinä, tosiaan nukuin laiturilla
(vilttikasan alla)


Muutakin mielenkiintoista kyllä löytyi tästä tähti Rigelistä. Ensinnäkin se on kaksi kertaa kuumempi kuin aurinko ja 40,000 kertaa sitä kirkkaampi! Wau, ja minä en edes tiennyt. Ja kaikista kummallisinta on etten ole ikinä sitä etsinyt tähtitaivaalta. Ihan varmasti olen joskus tuijottanut suoraan Orionin tähtikuvioon sen enempää ajattelematta. 

tiistai 10. heinäkuuta 2012

Kesäherkut





Nyt kun on uusia sipuleita, on ollut erityisen kivaa tehdä ruokaa :) Päivisin kun ei halua lämmittää uuniakaan, voi vain täytellä patonkia tai mikrossa lämmittää sellaista hampurilaista, mitä kaupoissa myydään melkein valmiina. Sipulin avulla saa melkein kaiken maistumaan niin hyvälle!






Jälkkäriä sitten saa tosi helposti uusista mansikoista. Välttämättä ei niille tarvitse tehdä mitään. Jos niitä haluaa kuitenkin käyttää jotenkin erikoisesti, niin leivokset, kakut ja varsinkin niiden koristaminen on kuin sitä varten. Itse ajattelin tehdä uunijääteleöä, ja sitten pistää näitä ainakin lisukkeeksi ja koristeeksi, vaikka sisälle sitten tunkeekin vanhoja pakastemarjoja.




Muffinssit (tai cupcaket, mitä nuo sitten ovatkaan) ovat käteviä, koska pohjat voi aina pakastaa. Sitten kun tulee viraita tai vain kova makeanhimo, niin niitä voi ottaa sieltä. Ja sitten niitä voi koristella, vaikkapa myös noilla mansikoilla! Kuvassa olevat tein lähestulkoon mokkapalareseptillä. Yritin ensin keksiä jotain hienompaa kuorrutetta, mutta tuo oli ainakin hyväksi testattu :D

maanantai 9. heinäkuuta 2012

Matkalla kirjailijaksi

Tekstiä on nyt noin 66 sivua ja kun katsoin koko näytön lukutilalla, puhuu jo 128:sta sivusta. Kunnon kirjasta se kuitenkin on vielä kaukana. Työtä häiritsee hirveästi kaikki: "tämähän on ihan surkeaa tekstiä!" ajatukset ja nyt sitten on taas uusi probleemi. Mielessä on ihan uusi inspiraatio, ja se kutkuttaa mielessä paljon kiinnostavampana kuin tämä vanha kirja-aihe. Ja se idea tuntuu siinä mielessä myös enemmän omalta, että siinä voisin käyttää minä-kertojaa.

  Pelkään että tällaisella "pakko tehdä tämä loppuun" -fiiliksellä ei tule senkään vertaa mitään kunnollista kuin ennen. Lomaa on kuitenkin vielä jäljellä ja pitää nyt vain uskoa itseensä. Sitten myöhemmin pitää vain lukea, lukea, muokata ja muokata. Kärsivällisesti vain eteenpäin niin kyllä se siitä sitten :) ja kun ikääkin on niin sopivan vähän, niin jäähän sitä aikaa kirjottaa niitä muita, toivottavasti parempia tekstejä.

  Itselleni pidän nyt vain tärkeänä, että edes tämä olisi kasassa ennen kuin olen täysi-ikäinen. Ainakin itse olen ajatellut, että silloin kun luokitellaan aikuiseksi, pitäisi olla jo jotenkin kehittyneempikin. Kuusitoistavuotiaalta odotetaan roskatekstiä, ja on helpompi ylittää odotuksia. Toisaalta jos lähettäisin tekstin kustantajille tämän ikäisenä, juuri tuon käsityksen takia ei mielellään sanoisi ikää. Voisi käydä niin, ettei tarinasta iän takia luettisi edes ensimmäistä sivua.

Vanha lomakuva, tälläkin lomalla päivikseen
tuli rustattua joku ihme runo/laulu ;D
  Myönnän kyllä, että kustantamoilla on hyvä syy pitää vanhempia kirjoittajina parempina. Hehän ovat! Iän myötä karttuu aina myös kokemukset, ja tulee mielipiteitä. Hätiköin tätä kirjajuttua kuitenkin myös sen takia, että vanhempi minä voisi joskus nähdä siitä, mitä nuoret ajattelevat. Sellaisia juttuja unohtaa, mutta parhailla kirjailioilla ei ole siihen varaa. Ja vaikka julkisuus tai mikään sellainen ei minua kiinnostakkaan, mikään ei hivelisi itsetuntoa niin paljon, kuin olla joskus sellainen kirjailija.

lauantai 7. heinäkuuta 2012

Flowers


Tässä vähän kuvia kukista :) Älä kopioi ilman lupaa! / Do not copy without my permission!











   
tämä kuva on kyllä minun huoneesta :)

perjantai 6. heinäkuuta 2012

Musiikkia kansalle

Kaikkien projektien lisäksi aloitin eilen vielä säveltämisen :D Luulisin, että se tuli äskön niin valmiiksi kuin osaan tehdä. Mielelläni tekisin nuotit ja keksisin kitaratilutuksia ja vaikka mitä, mutta taito ei riitä.

Musescorella yritin tehdä kyllä eilen nuotteja, mutta ei tullut mitään. Sen verran olin soittamalla haettua säveliä, että pystyin kuulemaan vielä tänään, että miten sen laulaisin. Niin sitten nauhotin sen koneelle, vaikka mikrofoni on vaan sellanen huono sisäänrakennettu.

Toisaalta ehkä hyvä, ettei kuulu kovin selkeästi. Ihan hävettää kun kuulee äänensä. Vielä kun on enkuks niin ongelmia kans lausumisessa. siksi kuitenkin pistinkin vaan Windows Live työkalulla sanat laulunpätkään, että ainakin niiden avulla sitten saisi selvää.

Sitä videoa en tähän kehtaa laittaa, mutta voisin laittaa tähän rakkaasta youtubesta inspiroivaa musiikkia.
... ja mikä olisikaan inspiroivempaa kuin nähdä, että toiset osaa juu "miksi en minä??!" :D
(eli vähän covereita tänne teiän ihalitavaksi.)



 11v....




tiistai 3. heinäkuuta 2012

Kesäkuvia taivaasta

 Tässä siis maisemakuvia, joissa erityisesti kuvattu taivasta. Nämä taisin ottaa jo viime kesänä, mutta kesäkuvia kuitenkin :) . Näitä olisi kyllä enemmänkin, mutta etsin sellaisia jotka ainakin eroavat toisistaan. Pieni teksti kuvien alanurkassa on nimeni, vaikka ei oikein erotu.

Se mikä ensin on herkkää...

... muuttuu helposti myös dramaattiseksi.



Pilvet näyttää niin pehmoisilta <3

Sinisen taivaan valloittajat.